Työpajoja yrityksille

Ostovoiman suuntaaminen paikalliseen tarjontaan yrittäjien yhteistyötä kehittämällä -hanke järjestää kaikille sodankyläläisille yrityksille avoimia työpajoja syksyn ja loppuvuoden aikana.

Julkaistu 11.08.2020  |  Ajankohtaista

Syksyn myötä käynnistyvät hankkeen työpajat. Alla on listattuna tällä hetkellä tiedossa olevat työpajat ja ajankohdat.

1. Liki-Tuote
  • tiistai 18.8.2020 klo 18 – 20, kunnanvirasto, Kokoushuone 1 (2. krs)

  • käydään läpi Sodankylän Likiliike-konseptiin kuuluvaa Liki-Tuotteen määrittelyä sekä lanseeraukseen liittyviä toimenpiteitä.

    Liki-Tuote kertoo tuotteen alkuperästä, paikallisuudesta sekä tuotteen laadukkuudesta. Liki-Tuotemerkki auttaa asiakkaita löytämään aidosti paikallisen tuotteen. Liki-Tuotteen paikallisuusaste on vähintään 60 %. Sertifioitujen Liki-Tuotteiden tuottajat ovat kaikki paikallisia Likiliike-yrityksiä.

  • tervetuloa kuuntelemaan lisää Liki-Tuote-konseptista ja lanseeraussuunnitelmista Sodankylässä, erityisesti mikäli sinulla on Liki-Tuotteen määrittelyn täyttävä tuote tai palvelu suunnitelmissa tai valmiina.

ILMOITTAUDU työpajaan viim. pe 14.8.2020 sähköpostilla osoitteeseen: ulla.koikkalainen@businesslappi.fi.

 

2. Kick-off syksyn yhteisiin toimenpiteisiin
  • alustajana Satu Hoikka-Hietanen (Terapia- ja koulutuspalvelut Satula)

  • tiistai 25.8.2020 klo 18 – 21, Kommatin maja

  • illan aikana käydään alustuksen jälkeen läpi hankkeessa suunniteltuja työpajoja ja yhteistä tekemistä, mm. tapahtumiin osallistumista ja niiden toteuttamista. Tilaisuudessa keskustellaan ja päätetään myös Joulunavausviikon ja -tapahtuman ajankohta.

  • tervetuloa verkostoitumaan ja osallistumaan yrittäjien yhteisten toimenpiteiden suunnitteluun.

ILMOITTAUDU työpajaan viim. to 20.8.2020 sähköpostilla osoitteeseen: ulla.koikkalainen@businesslappi.fi. Illan ohjelma tarkentuu ja lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin.

 
3. Kuinka vastaamme kuluttajien huutoon? Kuluttajakyselyn tuloksista toimintaan
  • torstai 3.9.2020 klo 18 – 21, kunnanvirasto, valtuustosali

  • helmikuisen kuluttajakyselyn tulosten pohjalta pohdimme ja suunnittelemme yhdessä toimenpiteitä, joilla yritykset voisivat entistä paremmin palvella paikallisia kuluttajia

ILMOITTAUDU työpajaan viim. ma 31.8.2020 sähköpostilla osoitteeseen: ulla.koikkalainen@businesslappi.fi. Illan ohjelma tarkentuu ja lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin.

 
4. Sisällöt some-kanaviin
  • työpajan vetäjä: Inari Fernández

  • Huom! Uusi ajankohta: keskiviikko 7.10.2020 klo 18 – 21, kunnanvirasto, valtuustosali

  • Facebook ja Instagram – millaista sisältöä, kuinka usein ja kuinka julkaisut kannattaa suunnitella. Näitä ja muitakin asioita pohdimme illan aikana. Osallistujilla on mahdollisuus esittää etukäteen toiveita käsiteltävistä asioita ja niitä otetaan mahdollisuuksien mukaan läpikäytäviin aineistoihin

ILMOITTAUDU työpajaan viimeistään torstaina 1.10.2020 sähköisellä lomakkeella: https://q.surveypal.com/Ilmoittautuminen-some-sisallot-tyopajaan-7.10.2020 

 
5. Maksettu mainonta somessa
  • torstai 1.10.2020 klo 18 – 21
  • KENELLE: aktiivisesti yrityksen FB ja/tai Instagram-tiliä käyttävälle, joka haluaa oppia perusteet maksetusta mainonnasta ja Mainosten hallinta-työkalun käytöstä.

    – ilmoittautuneille lähetetään ennen työpajaa ohjeistus Mainosten hallinta –työkalun käyttöönottoon, jonka yritysten toivotaan tekevän etukäteen
    – työpajan aikana jokainen työskentelee oman yrityksen aineistojen parissa
    – osallistujat voivat esittää etukäteen toiveita työpajassa käsiteltävistä asioista (ilmoittautumislomakkeella)
    – työpajan vetäjä: Mikko Manninen, Nuotio Digital

  • webinaari verkossa (Huom! webinaaria ei tallenneta, koska työpajassa voidaan käsitellään yrityskohtaisia aineistoja)

ILMOITTAUDU työpajaan https://q.surveypal.com/Ilmoittautuminen-Digityopajoihin-(webinaarit)—Ostovoimahanke 

 
6. Löydy verkosta!
  • tiistai 20.10.2020 klo 18 – 21
  • KENELLE: yrityksille, joilla on jo verkkosivut + vähintään 1 some-kanava käytössä ja jotka haluavat maksimoida yrityksen näkyvyyden olemassa olevien kanavien ja Googlen avulla

    – hands on -kurssi, jossa jokainen osallistuja tarkistaa omalta osaltaan Googlen näkyvyyden, Google My Business – osion, omat some-kanavat ja omat verkkosivut ja niiden hakukoneystävällisyyden
    – osallistujat voivat esittää etukäteen toiveita työpajassa käsiteltävistä asioista (ilmoittautumislomakkeella)
    – työpajan vetäjä Minna Miettunen, Nuotio Digital

  • webinaari verkossa (tallenne katsottavissa myös jälkikäteen)

ILMOITTAUDU työpajaan https://q.surveypal.com/Ilmoittautuminen-Digityopajoihin-(webinaarit)—Ostovoimahanke

 
7. Perusverkkosivut
  • tiistai 3.11.2020 klo 18 – 21
  • KENELLE: yrityksille, joilla ei ole verkkosivustoa – aloittelijan opas verkkosivujen hankintaan.

    – työpajassa käydään läpi asiat, jotka tulee huomioida verkkosivuja hankkiessa sekä myös ohjelmistoja, joilla voi itse tehdä verkkosivut
    – osallistujat voivat esittää etukäteen toiveita työpajassa käsiteltävistä asioista (ilmoittautumislomakkeella)
    – työpajan vetäjä Minna Miettunen, Nuotio Digital

  • webinaari verkossa (tallenne katsottavissa myös jälkikäteen)

ILMOITTAUDU työpajaan https://q.surveypal.com/Ilmoittautuminen-Digityopajoihin-(webinaarit)—Ostovoimahanke

 

Hankkeen järjestämät työpajat on tarkoitettu kaikille sodankyläläisille yrityksille.

Toivotaan, että koronatilanne sallii meille nuo muutamat tapaamiset alkusyksystä. Seuraamme tietysti tilannetta ja päivitämme suunnitelmia tarvittaessa.

Lisätietoja antaa projektipäällikkö Ulla Koikkalainen, p. 045 670 8842, ulla.koikkalainen@sodankyla.fi