Tiedote sähköisestä kyselystä kuluttajille ja yrittäjille

Kuluttajat pääsevät kertomaan mielipiteensä sodankyläläisten yritysten tarjonnasta. Kuinka tyytyväinen olet sodankyläläisten kauppojen valikoimaan, palveluun tai aukioloaikoihin? Mikä tuote tai palvelu Sodankylästä puuttuu? Onko paikallisuudella sinulle merkitystä? Ja mistä hankit vaatteet ja jalkineet?

Julkaistu 14.02.2020  |  Ajankohtaista

Näitä ja muitakin asioita kysytään parhaillaan avoinna olevassa sähköisessä kyselyssä kuluttajille. Kyselyn avulla selvitetään kuluttajien ajatuksia tuotteiden ja palvelujen tarjonnasta Sodankylässä sekä ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä. Onko tärkeää, että tuote tai palvelu on saatavilla nopeasti tai olisiko kotiinkuljetusmahdollisuus tärkeä ostopäätöksen tekemisessä? Kuluttajalta kysytään myös, mistä hän tuotteet ja palvelut pääsääntöisesti hankkii.

Kyselyn tulosten perusteella autetaan sodankyläläisiä yrityksiä kehittämään toimintaansa, annetaan heille tietoa kuluttajille tärkeistä asioista ostopäätöksen hetkellä sekä siitä kuinka tärkeänä sodankyläläiset pitävät esimerkiksi paikallista tai paikallisesti tuotettua tuotetta.

Likiliike Sodankylä on lahjoittanut 5 kpl 20 € arvoista lahjakorttia arvottavaksi kyselyyn vastanneiden kesken. Arvontaan voi osallistua jättämällä kyselyn yhteydessä yhteystietonsa.

—————————————–>  Kuluttajakyselyyn tästä.

Yrittäjät voivat kertoa kehittämis- ja koulutustarpeistaan omassa kyselyssä.

Kuluttajakyselyn rinnalla selvitetään yrittäjien kehittämis- ja koulutustarpeita sekä kiinnostusta yhteistyön tekemiseen ja yhteistyön muotoihin. Yrittäjät vastaavat kyselyyn nimettöminä.
Yrityksille suunnatut tulevat koulutukset ja kehittämistoimet suunnitellaan kyselyn tulosten perusteella. Myös tulevia yhteistyön muotoja pyritään toteuttamaan yrittäjien toiveiden mukaisesti.

—————————————–>  Yrityskyselyyn tästä.

Kyselyt ovat auki 29.2.2020 saakka ja ne on toteuttanut Ostovoiman suuntaaminen paikalliseen tarjontaan yritysten yhteistyötä kehittämällä -hanke.

Sen on rahoittanut Leader Pohjoisin Lappi, omarahoituksen hankkeelle maksaa Sodankylän Yrittäjät ry. Hanketta hallinnoi Sodankylän kunta.

Lisätietoja:

Ulla Koikkalainen, projektipäällikkö, p. 045 670 8842, ulla.koikkalainen(at)businesslappi.fi
Mika Uusitalo, elinkeinokoordinaattori, p. 040 179 5790, mika.uusitalo(at)businesslappi.fi

Faktat: Ostovoiman suuntaaminen paikalliseen tarjontaan yritysten yhteistyötä kehittämällä -hanke, kokonaisbudjetti 79 596,80 €, rahoittajana Leader Pohjoisin Lappi (Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014-2020, Tiedonhankintahanke, teollinen tutkimus) tuki 80 %, Sodankylän Yrittäjät ry 20 %, hankkeen toteutusaika 1.9.2019 – 30.6.2021.

Tiedote sähköisestä kyselystä kuluttajille ja yrittäjille - Businesslappi